יום שלישי, 9 בדצמבר 2014

"אם גן עדן בארץ ישראל הוא - בקעת בית שאן פתחו"

לפני כחמש שנים התחלתי לרכז את הטיולים בעמותת גיל עוז אצלנו בעמק המעיינות (עמק בית שאן).

מתוך מגוון הטיולים שניתן להוציא במסגרת זו החלטתי שחשוב להמשיך את המסורת של קודמתי ולחשוף את הגמלאים בעמק אל העמק שלהם.

בתהליך בניית המסלולים וחיפוש אחרי הדברים החדשים והישנים שחודשו, פגשתי אנשים מדהימים שפתחו עסקים מעניינים, דמויות מרתקות שסיפורם שזור בעמק, תיירנים שמבליטים את מוצאם המיוחד, אתרים היסטוריים, ארכאולוגים ואמנים צבעוניים.

כמדריכת טיולים מוסמכת הבנתי שרב הנסתר על הגלוי וכל הזמן אני מגלה ולומדת דברים חדשים על העמק שלי.
עמק המעיינות הוא חבל ארץ שכדאי לבוא וליהנות ממה שיש לו להציע מבחינה תיירותית לאורך כל עונות השנה, כן גם בקיץ החם אפשר לבלות חופשה נעימה.

נדמה לי ואני מקווה שאני טועה שהחום בקיץ מרתיע את המטייל להגיע במהלך כל השנה ואולי כמטיילים אין לכם מספיק מידע על העמק ועל האפשרויות הרבות בו לחופשה משתלמת.

מעבר לנופש האורך מספר ימים, אפשר לבוא אל העמק ליום טיול, לכמה שעות ובכל עונה מעונות השנה להתאים את המסלול הנכון, לדלג בין החקלאות לאתר ההיסטורי, בין אמן לארכאולוגיה. להקשיב לסיפורים מרתקים, לטבול רגליים בתעלות ולשכשך במעיינות. לצפות בציפורים ובאותה נשימה לטייל רגלית בשביל המעיינות. לנוע בדרך הנוף גאון הירדן במבט לממלכת ירדן  

הבלוג הזה נכתב עבורכם, הבאים אל העמק מן החוץ ולמענכם אנשי העמק שזהו נוף ילדות ובית אך לרוב חיי היום-יום אינם מאפשרים לחקור את הצפוּן מעבר למרפסת האחורית :)

צרו קשר ויחד נצא לשוטט בדרכי העפר בשדות ובנתיבי המים....






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה